SCOALA GIMNAZIALA GRIGORE MOISIL ULMENI!

Ești aici: Acasa Scoala noastra Cine suntem? Argument

Argument

Planul de dezvoltare pe termen mediu a unităţii şcolare trebuie să reflecte strategia educaţională pe termen mediu (4-5 ani), ţinând cont de strategia educaţională la nivel naţional, local, de evoluţia economică a zonei în care se află situată şcoala, de mobilitatea şi cerinţele profesionale ale pieţii muncii.

Şcoala funcţionează şi se dezvoltă prin efortul combinat al structurii de conducere a şcolii, al personalului şcolii, elevilor şi părinţilor, aceştia alcătuind comunitatea educaţională.

 Planul de dezvoltare ne arată direcţiile majore de progres, iar modul de întocmire a acestuia permite consultarea părţilor interesate şi implicarea în asumarea scopurilor, obiectivelor şi acţiunilor propuse.

La nivelul fiecărei unităţi şcolare proiectul de dezvoltare instituţională are o importanţă deosebită, deoarece concentrează atenţia asupra finalităţilor educaţiei (dobândirea de abilitaţi, aptitudini, competenţe), asigurând concentrarea tuturor domeniilor funcţionale ale managementului (curriculum, resurse umane, material-financiare, relaţii sistemice şi comunitare) şi asigură coerenţa strategiei pe termen lung a şcolii.

În contextul unei mondializări a economiei, a globalizării mondiale, a creşterii concurenţei internaţionale,ca urmare a aderării şi integrării în Uniunea Europeană, a impactului de noi tehnologii asupra societăţii, precum şi a pregătirii educabililor pentru a face faţă unei evoluţii în carieră într-o lume aflată în rapidă schimbare şi în conformitate cu Legea Învăţământului nr. 1/2011, cu prevederile normative și ordinele MECS, ale Inspectoratului Şcolar Judeţean Călărasi,  principiile pe care s-a fundamentat acest proiect sunt următoarele:

  • Centrarea actului educaţional pe elevii şcolii:

- strategii didactice abordate,

- stimularea creativităţii,

- modernizarea continutului  bazei materiale,

- stimularea participării la activităţi extraşcolare si extracurriculare menite să lărgească orizontul elevilor;

  • Echilibru între cerere şi ofertă:

- oferta educaţională ţine cont atât de resursele umane şi materiale de care dispune şcoala, cât şi de solicitarile elevilor şi părinţilor, precum şi de domeniile actuale de interes:

- utilizarea calculatorului,

- comunicarea într-o limbă modernă,

- educaţie pentru sănatate,

- educaţie civică;

  • Cooperare scoală - comunitate:

- participare la programele şi acţiunile organizate de Primăria comunei Ulmeni;,

- colaborarea cu Poliţia şi alte autorităţi locale.

Abonati-va la newsletter si veti fi la curent cu ultimele stiri.

Trimite-ne un mesaj rapid






Online acum

Avem 55 vizitatori și niciun membru online

Postari recente pe blog

Prev Next

De ce clasa pregatitoare?

 Raţiunea acestei măsuri e simplă: socializarea mai timpurie într-un mediu ...

Metodologia si Calendarul insc…

Metodologia inscrierii in invatamant primar Calendarul inscrierii i...

Circumscriptia scolara

Circumscriptii scolare Strazile/ adresele arendate unitatii de invatamant ...

LEGEA EDUCAŢIEI NAŢIONALE 1/20…

Cap. II- Secţiunea I: Art. 23: (1) Sistemul naţional de învăţământ preuniv...

Procedura specifica de inscrie…

Procedura specifica de inscriere a copiilor la clasa pregatitoare - Etapa a...

Organizarea clasei pregatitoar…

INFORMAȚII PRIVIND ORGANIZAREA CLASEI PREGATITOAREIN SCOALA GIMNAZIALA GRIG...

Avantaje

Avantaje

 Trăim într-o lume aflată în schimbare, în care cantitatea de informaţ...

Metodologia si Calendarul insc…

Metodologia inscrierii in invatamant primar Calendarul inscrierii i...