SCOALA GIMNAZIALA GRIGORE MOISIL ULMENI!

Sunteți aici:Acasa Scoala noastra Calitate in educatie Raport de activitate 2013-2014

Raport de activitate 2013-2014

 


Inspectoratul Școlar Județean Călărași

Școala Gimnazială „Grigore Moisil” Ulmeni

Tel./Fax: 0242-523183 E-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

http://www.scoalaulmenicl.ro/

 

RAPORT DE ANALIZA A ACTIVITATII DESFASURATE IN SCOALA GIMNAZIALA „GRIGORE MOISIL” ULMENI         

 
 

Director,

Penu Georgeta

 

 

 



RAPORT DE ANALIZA A ACTIVITATII DESFASURATE IN SCOALA GIMNAZIALA „GRIGORE MOISIL” ULMENI

A.

1.MARIMEA SI GRADUL DE COMPLEXITATE AL UNITATII DE INVATAMANT

  1. Baza materiala
    1. Spatii pentru invatamant

Sali de clasa

6

stare  buna, functionale pentru clasele de la primar si gimnazial

Periodic igienizare si repararea meselor si scaunelor

Cabinete

2

Stare  buna, functionale pentru religie, limbi straine, stiinte, ed. tehnologica, LRO si zilnic pentru ciclul primar si gimnazial

Periodic iginenizare si postarea de materiale necesare pentru desfasurareaa orelor de curs

Laboratoare

1

Stare  buna, functional

Amenajarea cu materialele corespunzatoare lectiilor

CDI

1

Stare  buna, functional pentru comunitatea scolara si locala

Retea de calculatoare functionala, actualizarea fond de carte

Sala de sport

1

Stare buna, functionala pentru desfasurarea orelor de educatie fizica la ciclul primar si gimnazial

Schimbat usa de acces cabinet profesor sport

  1. Biblioteca

Functioneaza in cadrul Cabinetului de Documentare si Informare din scoala. Activitatea este coordonata de profesorul documentarist.

Fondul de carte al bibliotecii este de cca 6000 volume ce se afla in stare buna si foarte buna. Titlurile reusesc sa acopere necesarul pentru pregatirea elevilor dar si pregatirea cadrelor didactice pentru activitatile desfasurate la clasa

  1. Ateliere scolare/Unitati de microproductie

Nu este cazul

  1. Internat

Nu este cazul

  1. Cantina

Nu este cazul

  1. Baza sportiva

In afara salii de sport, dotata cu aparatele necesare,activitatea sportiva se desfasoara pe terenul de sport care dispune de un  teren de handbal,zona de sarituri si alergari.:

  1. Terenuri agricole

Scoala are in proprietate in urma aplicarii Legii 18/1991 suprafata de 16 ha. Pentru ca  nu exista resursele financiare proprii necesare pentru cultivarea acestui teren, acesta a fost dat in arenda pe o perioada de 5 ani ,unitatii AGROZOOTEHNICA ULMENI. Scoala primeste in urma arendarii echivalentul in lei a contravalorii a 800 kg grau/ha.

Suma incasata pentru acest contract se constituie ca resursa extrabugetara. Pentru anul 2014, s-a incasat suma de 6100 .

  1. Resurse financiare

1.2.1 Identificarea necesarului pe capitole, conform proiectarii bugetului anual

-Cheltuieli de personal                                                                 - mii lei

-Bunuri si servicii                                                                           - mii lei

-Alte cheltuieli (burse)                                                                  - mii lei

-Cheltuieli de capital                                                                     -  mii lei

1.2.2 Identificarea resurselor, inclusiv extrabugetare

-Cheltuieli de personal                                                                 -  mii lei

-Bunuri si servicii                                                                           -  mii lei

-Burse                                                                                                          -  mii lei

-Cheltuieli de capital                                                                     -  mii lei

-Resurse extrabugetare (arenda)                                                           -  mii lei

Analizand proiectia bugetara si resursele avute la dispozitie se constata ca scoala, ca ordonator tertiar de credite, a primit resursele necesare desfasurarii in bune conditii a activitatii. Se contata ca la capitolele 1, 2 si 4 resursele alocate de catre Consiliul Local, prin finantarea de baza si cea complementara, resursele alocate sunt peste cele solicitate.

1.2.3 Analiza utilizarii acestora. Motivatie, eficienta

-Salarii + Hotarari judecatoresti                                                   -           mii lei

-Bunuri si servicii                                                                           -           mii lei

            -Funrnituri de birou si materiale de curatenie              -           mii lei

            -Incalzit si iluminat                                                             -                      mii lei

            -Carburanti si lubrefianti                                                  -                      mii lei

            -Piese de schimb                                                               -                      mii lei

            -Transport cadre didac tice                                               -                      mii lei

            -Posta, internet, telefon                                                    -           mii lei

            -Alte bunuri si servicii                                                       -           mii lei

            -Deplasari interne (ordine de deplasare)                                  -           mii mei

-Burse                                                                                                          -                      mii lei

-Cheltuieli de capital                                                                     -           mii lei

-Resurse extrabugetare (arenda)                                                           -           mii lei

  1. Resurse umane
    1. Numar elevi/prescolari/numar clase/grupe invatamant prescolar

G.P.N. nr. 1 Ulmeni

Grupa

Nr. Elevi

Nr. grupe

Cadre did.

Mica

16

1

1

Mijlocie

23

1

1

Mare

20

1

1

Total

59

3

3

GPN nr. 2 Ulmeni

Grupa

Nr. Elevi

Nr. grupe

Cadre did.

Mijlocie

19

1

1

Mare

19

1

1

Total

38

2

2

GPN nr. 3 Ulmeni

Grupa

Nr. Elevi

Nr. grupe

Cadre did.

Combinata

16

1

1

Scoala gimnaziala „Grigore Moisil”Ulmeni

Nivel

Clasa

Nr elevi

Nr. Clase

PRIMAR

Cls. pregatitoare A

26

1

Cls. pregatitoare B

16

1

Total

42

2

I A

25

1

I B

14

1

 

-

-

Total

39

2

II A

20

1

II B

17

1

II C

5

0.5

Total

42

2.5

III A

16

1

III B

15

1

III C

14

1

Total

45

3

IV A

21

1

IV B

21

1

IV C

8

0.5

Total

50

2.5

Total primar

218

12

GIMNAZIAL

V A

39

2

V B

21

1

Total

60

3

VI A

25

1

VI B

17

1

Total

42

2

VII A

37

2

VII B

14

1

Total

41

3

VIII A

20

1

VIII B

14

1

Total

34

2

Total gimnaziu

177

10

TOTAL SCOALA

395

22

         

Populatia scolara din localitate este in scadere la invatamantul prescolar. Se constata ca incepand cu anul scolar 2013-1014, la . In aceasta situatie, incepand cu anul ascolar 2015-2016 vor fi necesare restructurari de posturi la ciclul.

(vezi graficul de pe pagina urmatoare)

1.3.3 Scolarizarea si frecventa. Statistic, pe niveluri/clase, comparativ cu anul scolar trecut/semestrul trecut/acelasi semestru din anul scolar trecut

Nu  au existat copii nescolarizati nici in anul scolar 2012-2013 si nici in anul scolar 2013-2014 la niciunul dintre nivelurile de invatamant

Invatamant prescolar

Frecventa an scolar 2013-2014 versus 2012-2013.

Frecventa Sem 1 an scolar 2013-2014 versus 2012-2013

Frecventa Sem 2 an scolar 2013-2014 versus 2012-2013

Frecventa sem 1 versus sem 2 an scolar 2013-2014

Frecventa an scolar 2013-2014

Clasa

S1

S2

Total an

Total

clasa

Total ciclu

Total general

 

Absente

Motivate

Absente

Motivate

Absente

Motivate

 

Absente

Motivate

Absente

Motivate

Absente

Motivate

 

I A

8

3

18

8

26

11

26

11

102

84

1360

611

 

II A

23

23

25

25

48

48

48

48

 

III A

0

0

0

0

0

0

0

0

 

IV A

5

5

23

20

28

25

28

25

 

V A

78

78

62

49

140

127

317

195

1258

527

 

V B

68

27

109

41

177

68

 

VI

86

53

43

19

129

72

129

72

 

VII A

90

30

84

38

174

68

464

119

 

VII B

127

54

163

97

290

151

 

VIII

179

83

169

58

348

141

348

141

 

Frecventa an scolar 2012-2013

Clasa

S1

S2

Total an

Total

clasa

Total ciclu

Total general

 

Absente

Motivate

Absente

Motivate

Absente

Motivate

 

Absente

Motivate

Absente

Motivate

Absente

Motivate

 

I A

11

5

16

6

27

11

27

11

173

132

1369

726

 

II A

20

15

25

25

45

40

45

40

 

III A

17

12

30

18

47

30

47

30

 

IV A

15

5

23

20

38

25

38

25

 

IV B

19

17

24

20

43

37

43

37

 

V

65

38

62

49

127

87

317

195

1196

594

 

VI A

90

63

54

28

144

91

286

208

 

VI B

72

57

70

60

142

117

 

VII

90

30

84

38

174

68

464

119

 

VIII

86

53

43

19

129

72

129

72

 

Situatii comparative S1 2012-2013 versus S1 2013-2014                            

Situatii comparative S2 2012-2013 versus S2 2013-2014

Situatii comparative S1  versus S2 2013-2014                                                           

Situatii comparative 2012-2013 versus 2013-2014

Situatii comparative primar  versus gimnazial 2012-2013                            

Situatii comparative primar versus gimnazial  2013-2014


  1. Cauze ale absenteismului

            Cauze ale absenteisului

- plecare in strainatate

-invoiri realizate de parinti conform ROI

-alte cauze

  1. Abandonul scolar

2012-2013

2013-2014

Nr. elevi

Clasa

Observatii

Nr. elevi

Clasa

Observatii

0

-

 

3

a VIII a

Plecati in Spania cu familia in semestrul II – declarat repetent prin abandon scolar

  1. Incadrarea cu personal didactic

Invatamant prescolar

Calificati, din care:

Studii

Fara def.

Definitivat

Grad didactic

Titulari

Suplinitori

Medii

SSD

S

II

I

6

0

2

0

4

 

2

-

4

Invatamant primar

Calificati, din care:

Studii

Fara def.

Definitivat

Grad didactic

Titulari

Suplinitori

Medii

SSD

S

II

I

11

-

2

-

9

-

1

1

9

Invatamant gimnazial

Disciplina

Calificati, din care:

Studii

Deb

Definitivat

Grad didactic

 

Titulari

SC

PCO

SSD

S

   

II

I

LRO

1

     

1

 

1

   

LEN

1

     

1

 

1

   

LFR

1

     

1

   

1

 

IST

1

     

1

     

1

BIO

1

     

1

   

1

 

EDT

1

             

1

MAT

2

     

1

 

-

1

1

GEO

1

     

1

     

1

EDF

1

1

     

1

1

   

EDR

-

1

   

1

 

1

   

FIZ, CHI

2

     

2

     

2

CDI

1

     

1

1

1

   

Total

13

2

   

11

2

5

3

6

 
                       

B. CAPACITATEA INSTITUTIONALA

2. Managementul strategic; Managementul operational

2.1 Realizarea documentelor de proiectare manageriala

Baza conceptuala

Activitatea din scoala s-a desfasurat in baza;

-Planului Managerial pentru anul scolar 2013-2014

-Proiectului de Dezvoltare Institutionala (anul 2013-2014)

-Legea Educatiei Nationale nr.1/2011

-Legea 87/13.04.2006 privind asigurarea calitatii in educatie

-Legea 35/2007 privind prevenirea si combaterea violentei in mediul scolar

-OMECTS 4292/24.05.2011 privind structura anului scolar 2013-2014

-Ordinul MECT nr. 4686/5.08.2008 privind aprobarea Planurilor-cadru de invatamant pentru

clasele I-II

-Ordinul MEC nr. 5198 /1.11.2004 privind aprobarea programelor scolar epentru clasele III-IV

-Ordinul MECT nr. 4686/5.08.2003 privind aprobarea programelor scolare pentru clasele I-II

-Ordinul MEC 5286/9.10.2006 privind aprobarea programelor scolare pentru aria curriculara Consiliere si orientare

-Ordinul 4496/11.08.2004 privind aprobarea programelor scolare revizuite pentru disciplina optionala Educatie pentru sanatate – clasele I-XII

-Ordinul MECTS nr. 5219/29.08.2011 privind organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII a in anul scolar 2013-2014

-Ordinul MECTS nr. 4802/31.08.2010 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi

desfăşurare a calendarului admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul şcolar 2013 – 2014;

-Ordinul MECTS nr. 5576 / 07.10.2011 privind aprobarea criteriilor generale de acordare a burselor elevilor din învățământul preuniversitar de stat;

-Ordinul   MECI nr.5098/2009  privind   aprobarea de  programe   şcolare   pentru disciplinele de studiu din învățământul preuniversitar;

-Ordinul MECI nr. 5132 / 2009 privind activitățile specifice funcției de diriginte;

-Ordinul MECTS nr. 5565/07.10.2011 pentru aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unitățile de învățământ preuniversitar;

-Proiectul de Dezvoltare Institutionala al I.S.J. Calarasi pentru anul scolar 2013-2014

-Planurile cadru de invatamant in vigoare

-H.G., O.U.G. si O.M. emise in aceasta perioada

            In urma diagnozei realizate pentru activitatea desfasurata in anul scolar anterior, s-au stabilit urmatoarele actiuni prioritare:

-Optimizarea activitatii didactice desfasurata la clasa

-Dezvoltarea bazei materiale

-Optimizarea spatiilor de invatamant

-Perfectionarea resurselor umane

Modalitati de realizare

 Optimizarea activitatii didactice realizate la clasa

-Asistentele directorului si sefilor de comisie metodica la orele de curs

-Vizarea proiectelor si schitelor de proiecte de lectie pentru cadrele didactice fara definitivat sau cele care manifesta disfunctionalitati in activitatea desfasurata la clasa

-Desfasurarea tuturor activitatilor propuse in planul managerial al comisiilor metodice

-Rezultate si analiza acestora de la evaluarile sumativse si semestriale

-Integrarea mijloacelor TIC in activitatea didactica

-Discutarea planificarii si proiectarii didactice in comisiile metodice si avizarea acestora de catre seful de comisie metodica si de catre director

Dezvoltarea bazei materiale

-Realizarea unei proiectii bugetare care sa acopere necesarul legat de intretinerea si dezvoltarea bazei materiale a scolii

-Realizarea planului anual de achizitii

-Achizitionarea serviciilor si materialelor necesare

Optimizarea spatiilor de invatare

-Asigurarea mobilierului necesar salilor de clasa

-Amenajarea cabinetului de geografie, religie, LRO

Perfectionarea resurselor umane

-Realizarea bazei de date privind formarea personalului didactic din scoala

-Stabilirea ofertei de cursuri de perfectionare pentru cadrele didactice

-Participarea tuturor cadrelor didactice la pefectionarea prin activitatile de cerc pedagogic

-Depunerea dosarelor de echivalare de cursuri sau de recunoastere a competentelor profesionale conform metodologiilor in vigoare

-Asigurarea unei politici de cadre care sa asigure o incadrare cu personal didactic calificat

-Incurajarea participarii la cursuri de perfectionare prin achitarea contravalorii ordinelor de deplasare

2.2 Analiza activitatii desfasurata de conducerea unitatii de invatamant

2.2.1 Organizarea compartimentelor, consiliilor, comisiilor

            La nivel de soala s-au organizat si desfasurat activitatea urmatoarele comisii si compartimente:

  1. Consiliul pentru curriculum
  2. Comisia pentru aplicarea OUG96/2002
  3. Comisia pentru coordonare proiecte si programe educative
  4. Comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii
  5. Comisia pentru sanatate si securitate in munca
  6. Comisia tehnica pentru prevenire si stingere a incendiilor
  7. Comisia pentru imaginea scolii
  8. Comisia pentru monitorizarea absentelor
  9. Comisia de dezvoltare si orientare scolara
  10. Comisia pentru dezvoltare profesionala si formare continua
  11. Comisia pentru intocmirea orarului
  12. Comisia pentru serviciul pe scoala
  13. Comisia pentru evidenta si gestionarea manualelor
  14. Comisia pentru monitorizarea scrierii si semnarii condicii de prezenta
  15. C omsia pentru redactarea Proiectului de dezvoltare institutionala si a Planului managerial
  16. Comisia de acordare a burselor si rechizitelor scolare
  17. Comsia pentru acordarea ajutorului financiar 200 euro pentru achizitionare calculator
  18. Comisia pentru prevenirea si combaterea violentei in scoala
  19. Comisia de monitorizare a notarii ritmice
  20. Comisia de cercetare a abaterilor disciplinare
  21. Comisia metodica invatamant prescolar
  22. Comisia metodica invatamant primar
  23. Comisia metodica stiinte umaniste
  24. Comisia metodica stiinte realiste
  25. Comisia metodica diriginti
  26. Compartmentul secretariat
  27. Compartimentul financiar-administrativ

2.2.1 Repartizarea responsabilitatilor

            Repartizarea responsabilitatilor s-a realizat prin:

-Decizii ale directorului scolii

- fisa postului conform prevederilor Ordinului ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr 6.143/2011, Anexa nr. 3 privind aprobarea Metodologiei de evaluare anuala a personalului didactic si didactic auxiliar

            Din cauza numarului mare de comisii permanente si cu carcter temporar, unele dintre cadrele didactice din scoala s-au regasit in 2-3 sau mai multe comisii avand responsabilitati diverse.

            Deciziile si fisele postului au fost inmanate cadrelor didactice pe baza de semnatura.

2.2.3 Organizarea timpului

            Activitatea in scoala s-a desfasurat dupa cum urmeaza:

            -invatamant prescolar – 8-13

            -invatamant primar – 8-11,50

            -invatamant gimnazial – schimbul 2 dupa-amiaza – 12,00-18,00

            Pauzele intre orele de curs au fost de 10 minute .

            Orarul scolii a fost realizat de catre comisia de redactare a orarului . Acesta a fost intocmit fara a se asigura respectarea curbei de efort zilnic si saptamanl.

            Se propune pentru anul scolar urmator ca in intocmirea orarului sa se porneasca de la urmatoarele principii:

            -repectarea curbei de efort zilnic

            -respectarea curbei de efort saptamanal

            -rezolvarea situatiilor in care exista norma in doua scoli

            Programul compartimenteului secretariat si administrativ-contabil s-a desfasurat conform prevederilor din ROI.

            Fiecare educator, invatator si diriginte au avut stabilite activitati de consiliere elevi si parinti in anumite zile ale saptamanii.

            Compartimentele secretariat si contabilitate si-au desfaurat programul cu publicul pe baza unui orar aprobat de directorul unitatii de invatamant.

2.2.4 Monitorizarea intregii activitati

Modalitati de realizare

-Asistente la orele de curs conform planului de asistente al directorului

-Participarea la activitatile comisilor metodice din scoala

-Intocmirea de rapoarte semestriale de activitate a responsabililor comisiilor  si compartimentelor din scoala (metodice, cu caracter permanent, compartimente)

-Verificarea planificarii si proiectarii didactice

-Verificarea si avizarea proiectelor de lectie si a schitelor de proiecte de lectie pentru cadrele didactice fara definitivat si la care s-au manifestat disfunctionalitati in activitatea de la clasa

-Verificarea dosarelor comisiilor din scoala

-Aplicarea de chestionare cadrelor didactice, elevilor si parintilor (pe hartie si pe site-ul scolii)

-Verificarea bazei de date privind absentele

-Verificarea cataloagelor si a notarii ritmice

-Rapoartul Consiliului Clasei

-Realizarea unui planner cu activitati zilnice

-Portofoliile cadrelor didactice

-Respectarea procedurilor operationale din scoala

            In activitatea de monitorizare am incercat sa folosesc instrumente cat mai diverse care sa reuseasca sa acopere o gama cat mai diversa de procese din scoala: desfasurarea cu eficienta a procesului instructiv-educativ, relatiile cadrelor didactice cu elevii, cu familia si cu comunitatea locala, respectarea programului scolii, cunoasterea procedurilor de lucru, activitatile extrascolare  si activitatea compartimentelor secretariat si administrativ-contabil.

            Bazandu-ma pe faptul ca in scoala exista un colectiv tanar de cadre didactice (in special la ciclul gimnazial), am incercat ca prin activitatile enumerate mai sus sa coordonez si sa ii consiliez pe colegii mei pentru optimizarea activitatii desfasurate. Am dat liberate mai mare de actiune responsabililor de comisii metodice si sefilor de compartimente, incercad sa realizam activitatile de analiza impreuna cu acestia in cadrul Consiliilor Profesorale sau Consiliilor de Administratie.

            Am incercat sa ma bazez pe cultura existenta in scoala si sa pun in valoare fiecare individ pe baza competentelor de care dispune, in felul acesta incercand sa responsabilizez pe fiecare.

2.3 Autoevaluarea activitatii manageriale

Puncte tari

Puncte slabe

-cunoasterea colectivului de cadre didactice

-incurajarea asumarii de responsabilitati pentru cadrele didactice

-acordarea de libertate mai mare de actiune sefilor de comisie metodica sau de compartimente

-cunoasterea culturii scolii

-crearea unei atmosfere propice de lucru in scoala

-cunoasterea  si respectarea legislatiei din domeniul invatamantului

-experienta didactica si manageriala prim prisma -capacitatii foarte bune de relationare cu elevii, colegii, parintii, reprezentantii Colsiliului Local si comunitatea locala

-preocupare pentru monitorizarea intregii activitati desfasurata in scoala pe baza unor instrumente specfice de lucru

-transparenta in luarea deciziilor;

-responsabilizarea si valorizarea C.P., C.A.

-proiectare bugetara eficienta pornind de la necesitatile de dezvoltare ale scolii

-insuficienta responsabilizare si valorizare a C.R.P. si a Consiliului Elevilor din scoala

-realizarea si desfasurarea de parteneriate

2.4 Activitatea de (auto)formare manageriala

            -Curs „Manageri inovatori” – 60 de credite – C.C.D. Calarasi

            -Autoformare manageriala prin studierea lieraturii de specialitate si a legislatiei in domeniul educatiei

2.5 Plan de devoltare personala ca manager

            -Constituirea unei baze de date cu intreaga legislatie in domeniu

            -Implcarea in activitatile metodice de perfectionare organizate de I.S.J. si C.C.D

3. Managementul personalului

3.1 Personalul didactic

3.1.1 Existenta contractelor individuale cu personalul didactic angajat si a fisei postului, cu sarcini generale si specifice

            -Exista dosare personale cu contractele de munca pentru toti angajatii din  unitate

            -Aplicatia REVISAL este actualizata si rapoartele transmise online periodic sau de cate ori apar modificari in contractele de munca

            -Fisa postului este individualizata pentru fiecare angajat in parte, cuprizand atat responsabilitati generale specifice postului cat si responsabilitati specifice pentru fiecare angajat in parte; fiecare fisa a fost aprobata in sedinta C.A. si a devenita anexa la contractul de munca

            -Fisele postului au fost semnate si stampilate si pe baza lor se face evaluarea personalului din scoala potrivit procedurii operationale specifice

3.1.2 Activitatea consiliilor, comisiilor. Proiectare, analiza, eficienta

            -Proiectarea activitatii comisiilor din scoala s-a realizat pe baza realizarii analizei SWOT, pornind de la aspectele pozitive identificate si de la oportunitati.

-Planurile manageriale si programele de activitati au fost intocmite in general cu responsabilitate (comisia metodica invatamant primar) incercand sa duca la optimizarea procesului de invatare desfasurat la clasa. Nu toate comisiile cu carcater permanent au intocmit planuri manageriale iar programele de activitati nu au fost prezentate spre a fi vizate de director si Consiliul de Administratie.

-Comisiile care au desfasurat o activitate eficienta: comisia metodica invatamant primar, comisia metodica invatamant prescolar, consiliul pentru curriculum; activitatea celorlalte comisii s-a rezumat la sustinerea unor activitati demonstrative si analiza rezultatelor obtinute la testele initiale.

Comisia metodica invatamant prescolar

Obiective specifice urmarite

-Asigurarea calitatii actului educational (intocmirea planificarilor anuale si saptamanale)

-Parcurgerea ritmica si de calitate a continuturilor si utilizarea unor strategii activ-participative

-Optimizarea modalitatilor de imbinare a  activitatilor independente cu cele de grup si diferentiate

-Organizarea de activitati extracurriculare

-Conceperea si eleborarea unor materiale functionale: proiecte didactice, portofoliu, teste

-Organizarea unor activitati in parteneriat cu: familia, scoala, politia, comunitatea locala, dispensar

Obiectivele au fost transpuse in practica prin intermediul urmatoarelor activitati:

-Activitati de organizare si de realizare a documentelor de proiectare a activitatii comisiei

(analiza documentelor specifice pentru noul an scolar, realizarea proiectului de parteneriat gradinita-familie, realizarea programului de activitati, vizarea programelor pentru disciplian optionala)

-Exemple de buna practica (secvente din lectii, selectii momente artistice serbari scolare si alte activitati extracurriculare)

-Organizarea de activitati extracurriculare (concursuri, serbari scolare, excursii)

Puncte tari

Puncte slabe

-proiectare eficienta a documentelor comisiei metodice

-activitatile propuse reusesc sa acoperea nevoia de formare si perfectionare a cadrelor didactice

-sustinerea in proportie foarte mare a activitatilor propuse

-preocupare pentru popularizarea exemplelor de buna practica

-realizarea evaluarilor initiale cu documentele aferente

-realizarea si transpunerea in practica a proiectelor tematice si a celor de parteneriat

-sustinerea tuturor activitatilor din saptamana Scoala altfel

-prezenta foarte buna la activitatile comisiei metodice

-preocupare pentru consilierea carierei didactice a cadrelor didactice debutante

-imagine buna a comisiei metodice in comunitatea locala

NU EXISTA

Mijloace de remediere a disfunctionalitatilor

-Sustinerea activitatii demonstrative restante in semestrul II a anului scolar urmator

-Monitorizarea prezentri la activitatile comisiei

-Stabilirea responsabilitatilor specifice mebrilor comisiei

Concluzii

-activitati eficiente care elimina formalismul

-duc la optimizarea activitatii didactice la clasa

-asigura dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice

-reusesc sa integreze parintii in activitatea scolara

-reuseste sa puna in valoare managementul colaborativ

Comisia metodica invatamant primar

Obiective specifice urmarite:

-Identificarea punctelor tari si slabe ale activitatii comisiei

-Planificarea si organizarea activitatii comisiei

-Realizarea planificarii si proiectarii unitatilor de invatare

-Optimizarea activitatii de planificare si proiectare a unitatilor de invatare

-Realizarea unor schimburi de experienta pe teme diferite legate de disciplinele scolare

-Optimizarea activitatii de predare-invatare

-Abordarea relatiei cu familia folosind instrumente si metode cat mai variate

-Implicarea familiei in viata scolii\

-Perfectionarea activitatii didactice prin realizarea si participarea la lectii demonstrative

-Imbogatirea cunostintelor de specialitate cu cele mai noi aspecte din domneiul didacticii

-Formarea si dezvoltarea competenelor de operare pe calculator si de folosire a TIC

-Imbunatatirea instrumentelor de prezentare a activitatii si rezultatelor elevilor

-Organizarea de activitati cultural artistice

-Participarea elevilor la concursui scolare

Obiectivele au fost transpuse in practica prin intermediul urmatoarelor activitati:

-Realizarea analizei SWOT pentru activitatea desfasurata in anul scolar anterior

-Intocmirea planului managerial si a ofertei comisiei pentru oferta educationala a scolii

-Analiza planurilor cadru si a programelor scolare

-Discutarea planificarilor si proiectarii unitatii de invatare

-Intocmirea testelor de evaluare initiala

-Analiza rezultatelor obtinute la testele initiale si stablirea planului de masuri

-Interasistente la lectii

-Pregatirea concursurilor scolare la clasa a IV a si Micul Matematician si Comunicare.Ortografie la clasele II-III

Puncte tari

Puncte slabe

-prezenta foarte buna la activitatile comisiei

-eliminarea formalismului

-implicarea tuturor cadrelor in activitati

-seriozitate in pregatire

-colaborare si relatii interpersonale foarte bune

-folosirea cunostintelor si competentelor dobandite in cadrul activitatilor in activitatile desfasurate la clasa

-teste de evaluare finala si initiala unitare pe fiecare clasa

-centralizare si intrepretarea probelor de evaluare sumativa se realizeaza pe acelasi tip de formulare de catre toti membri comisiei

-prezentarea exemplelor de buna practica

-realizarea interasistentelor

-realizarea asistentelor de catre seful de comisie metodica

-respectarea procedurilor specifice de lucru

-organizarea tuturor concursurilor scolare propuse

-participarea la activitatile de perfectionare desfasurate prin cercurile pedagogice

NU EXISTA

Mijloace de remediere a disfunctionalitatilor ---

Concluzii

-activitati eficiente care elimina formalismul

-duc la optimizarea activitatii didactice la clasa

-asigura dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice

-reusesc sa integreze parintii in activitatea scolara

-reuseste sa puna in valoare managementul colaborativ

Comisia metodica stiinte umaniste

Obiective specifice urmarite:

-Identificarea punctelor tari si slabe ale activitatii comisiei precum si a oportunitatilor si amenintarilor externe

-Planificarea si organizarea activitatii comisiei

-Realizarea planificarii si proiectarii unitatilor de invatare

-Optimizarea activitatii de planificare si proiectare a unitatilor de invatare

-Stabilirea orarului pentru testarile initiale

-Redactarea unor planuri de masuri in urma evaluarilor initiale si finale

-Realizarea unor schimburi de experienta pe teme metodologice

-Optimizarea activitatii de predare-invatare

-Abordarea relatiei cu familia folosind instrumente si metode cat mai variate

-Perfectionarea activitatii didactice prin realizarea si participarea la lectii demonstrative

-Formarea si dezvoltarea competenelor de operare pe calculator si de folosire a TIC

Obiectivele au fost transpuse in practica prin intermediul urmatoarelor activitati:

-Sedinte de organizare a comisiei

            -Redactarea si discutarea si aprobarea testelor de evaluare initiala si finala

           

Puncte tari

Puncte slabe

-proiectarea si planificarea activitatii sunt realizate scriptic

-preocuparea pentru evaluarea initiala si finala (redactare, discutare, aprobare teste)

-participarea elevilor la concursurile scolare (matematica, Limba si literatura romana)

-cadre didactice calificate si titulare in proportie de 100%

 

Mijloace de remediere a disfunctionalitatilor

-Monitorizarea prezentei la activitati

-Intocmirea de procese-verbale pentru fiecare activitate desfasurata

-Prezentarea unor materiale care sa reprezinte produse ale activitatilor desfasurate la comisie

-Realizarea planului de asistente si interasistente in cadrul comisiei metodice

-Existenta fiselor de insterasistente

Concluzii

-principalele activitati au constat in redactarea testelor de evaluare initiala si finala

Comisia metodica stiinte realiste

Obiective specifice urmarite:

            -Cresterea nivelului de cunostinte, derinderi si competente in domeniile asociate comisiei metodice

            -Organizarea activitatii didactice pentru a asigura atractivitatea disciplinelor si participarea elevilor la activitati

            -Pregatirea zilnica pentru lectii a profesorilor

            -Cresterea obiectivitatii evaluarii

            -Cresterea eficientei activitatii de formare la nivelul comisiei

            -Gasirea modalitatilor de atragere a elevilor spre studiu individual

Obiectivele au fost transpuse in practica prin intermediul urmatoarelor activitati:

            -Sedinte de organizare a comisiei si de redactare a documentelor de proiectare a activitatii

            -Redactarea, prezentare, analiza si avizarea testelor de evaluare initiala si finala

            -Prezentarea centralizarii rezultatelor obtinute la testele de evaluare initiala, greselile tipice si stabilirea planului de masuri

            -Realizarea interasistentelor

Puncte tari

Puncte slabe

-preocupare pentru realizarea testelor de evaluare initiala si finala

-sustinerea activitatilor propuse in planul de activitati

-sustinerea majoritatii activitatilor propuse prin planul de activitati

-realizarea evaluarilor colegiale potrivit  fisei de evaluare

-gasirea unor teme si modalitati de realizare care sa acoperea cerintele cadrelor didactice

Mijloace de remediere a disfunctionalitatilor

-Planificarea unor activitati care sa puna in evidenta exemple de buna practica

-Monitorizarea prezentei la activitati

-Intocmirea de procese-verbale pentru fiecare activitate desfasurata

-Realizarea planului de asistente si interasistente in cadrul comisiei metodice

Concluzii

-activitatile desfasurate acopera tot planul de activitati

-principalele activitati au constat in redactarea testelor de evaluare initiala si finala, lectie demonstrativa si sustinerea de referate

-lipsa produselor activitatilor desfasurate

Comisia curriculum

            Obiective specifice urmarite

            -Identificarea si aplicarea legislatiei in vigoare privind curriculumul scolar

            -Realizarea proiectarii activitatii comisiei

            -Optimizarea activitatii de predare-invatare-evaluare desfasurata in scoala

            -Intocmirea de proceduri operationale

            -Stabilirea CDS pentru anul scolar 2013-2014

Obiectivele au fost transpuse in practica prin intermediul urmatoarelor activitati:

-Aplicarea Curriculumului National si a ofertei educationale proprii

-Asigurarea manualelor alternative si a auxiliarelor curriculare

-Monitorizarea procesului de evaluare

-Integrarea mijloacelor TIC in activitatea de invatare

-Stabilirea etapelor specifice potrivit procedurii, pentru CDS in anul scolar 2013-2014

-Monitorizarea activitatilor de desfasurare a examenelor pentru Evaluarea Nationala 2014

Puncte tari

Puncte slabe

-realizarea docomentelor de proiectare a activitatii comisiei

-existenta bazei de date privind curriculumul utilizat in scoala

-realizarea Procedurii Operationale privind stabilirea CDS la nivel de scoala

-respectarea procedurii privind stabilirea CDS

-monitorizarea activitatii de evaluare desfasurata in scoala

-colaborarea cu celelalte comisii din scoala

-promovarea managementului colaborativ

-monitorizarea manualelor si auxiliarelor didactice folosite in scoala

Mijloace de remediere a disfunctionalitatilor

-Replanificarea activitatilor propuse si nesustinute pentru semestrul I, an scolar 2013-2014

-Monitorizarea prezentei la activitatile comisiei

-Intocmirea de procese-verbale pentru fiecare activitate desfasurata

-Centralizarea manualelor si auxiliarelor didactice folosite in scoala

Concluzii

-activitatile desfasurate acopera tot planul de activitati

-materialele existente in dosar pun in evidenta curriculumul desfasurat in scoala

-organizarea foarte buna in stabilirea CDS pentru anul scolar urmator

Comisia metodica diriginti

Obiective specifice urmarite

-Optimizarea activitatii desfasurata de profesorul diriginte

-Perfectionarea activitatii de management a clasei de elevi

-Identificarea unor tehnici eficiente de consiliere a elevilor

-Implicarea familiei si a comunitatii locale in viata scolii

Obiectivele au fost transpuse in practica prin intermediul urmatoarelor activitati:

-Ateliere de lucru pentru analiza SWOT si proiectarea activitatii pentru noul an scolar

-Activitati de consiliere scolara si profesionala pentru elevii clasei a VIII a

Puncte tari

Puncte slabe

-realizarea documentelor de proiectare a activitatii comisiei

-sustinerea unor activitati demonstrative in echipa

-promovarea relatiilor de colaborare

-temele referatelor sustinute acopera necesarul de formare a cadrelor didactice si sunt legate de problematica specifica varstei

-structura dosarului comisei metodice

-diversitate mai mare a tipurilor de activitati

Mijloace de remediere a disfunctionalitatilor

-Replanificarea activitatilor propuse si nesustinute pentru semestrul I, an scolar 2013-2014

-Monitorizarea prezentei la activitatile comisiei

-Sa se identifice forme mai diverse de organizare a activitatilor

-Intocmirea planului managerial

-Intocmirea regulamentului de organizare si functionare al comisiei

Concluzii

-activitatile desfasurate acopera decat partial planul de activitati propuse

-activitatea comisiei s-a axat in general pe sustinerea de referate si activitate demonstrativa

-originalitate mai mare in intocmirea materialelor prezentate


Nr. crt.

Numele si prenumele

Unitatea de invatamant

Curs/credite

Curs/credite

Curs/credite

Curs/credite

Curs/credite

     

2010

2011

2012

2013

2014

1

Mihailuc Nicoleta

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

PROGRAM

 P.R.E.T./25 credite

0

0

0

0

2

Penu Georgeta

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

Programul de dezvoltare si

imbunatatire a competentelor/

25 credite

Programul IT&S/

25 credite

Prevenirea coruptiei

in educatie prin

informare/

14 credite

Curriculm centrat

pe competente/

11 credite

3

Serban Paula

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

       

4

Musat Rodica

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

Program dezvoltare si

imbunatatire a

performantelor

profesionale/25

Programul IT&S/

25 credite

Curriculum centrat

pe competente/

11 credite

5

Cotet Elena

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

       

6

Moldoveanu Teodora

Anghelina

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

       

7

Penu Mariana Carmen

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

ECDL/25+5

Managementul clasei/10

Curriculum centrat

pe competente/

11 credite

Dezvoltarea profesionala

a cadrelor did./

25 credite

8

Catana Viorica

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

Dezvoltarea

abilitatilor de viata/10

Dezvoltarea didactica

a cadrelor did. prin

activitati de mentorat/60

Manager inovator/60

9

Stoica Elena

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

Dezvoltarea didactica

a cadrelor did. prin

activitati de mentorat/60

Programul IT&S

(TIC si strategie

didactica)/25

Manager inovator/60

Curriculum centrat

pe competente/11

Prevenirea coruptiei

in educatie prin

informare/14

10

Lazar Elena

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

Dezvoltarea didactica

a cadrelor did. prin

activitati de mentorat/60

Programul IT&S

(TIC si strategie

didactica)/25

Manager inovator/60

Curriculum centrat

pe competente/11

11

Negoita Nicoleta

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

Dezvoltarea didactica

a cadrelor did. prin

activitati de mentorat/60

Programul IT&S

(TIC si strategie

didactica)/25

Manager inovator/60

Currliculum centrat

pe competente/11

12

Roman Alexandra

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

Dezvoltarea didactica

a cadrelor did. prin

activitati de mentorat/60

Programul IT&S

(TIC si strategie

didactica)/25

Curriculum centrat

pe competente/

11 credite

13

Manea Georgeta Francisca

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

Dezvoltarea didactica

a cadrelor did. prin

activitati de mentorat/60

Manager inovator/60

 

14

Vacarusi Catalina

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

DPCD/60

       

15

Balea Aurelia

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

 

Dezvoltarea didactica

a cadrelor did. prin

activitati de mentorat/60

Dezvoltarea didactica

a cadrelor did. prin

activitati de mentorat/28

Manager inovator/60

16

Stanciu Diana

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

       

17

Rusu Georgeta

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

       

18

Nita Valerica

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

Dezvoltarea didactica

a cadrelor did. prin

activitati de mentorat/60

Programul IT&S

(TIC si strategie

didactica)/25

Curriculum centrat

pe competente/

11 credite

19

Nita Iliana

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

Dezvoltarea didactica

a cadrelor did. prin

activitati de mentorat/60

Programul IT&S

(TIC si strategie

didactica)/25

Formarea continua

a prof.deistorie si

georgrafie in soc.

cunoasterii/50

Curriculum centrat

pe competente/

11 credite

20

Micu Mirela

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

       

21

Mihalache Daniela

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

Dezvoltarea profesionala

a cadrelor did.prin activ.

de mentorat/60

Formarea

competentelor

IT - ECDL/25

Curriculum centrat

pe competente/

11 credite

22

Vacarusi Dumitru

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

 

Dezvoltarea profesionala

a cadrelor did.prin activ.

de mentorat/60

Manager inovator/60

23

Vanatoru Gabriel

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

 

Curriculum centrat

pe competente/

11 credite

24

Pavel Viorica

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

       

25

Arsene Florina

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

 

Dezvoltarea didactica

a cadrelor did. prin

activitati de mentorat/60

Dezvoltarea didactica

a cadrelor did. prin

activitati de mentorat/25

26

Stan Daniela

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

Dezvoltarea didactica

a cadrelor did. prin

activitati de mentorat/60

Management

educational/60

   

27

Ion Viforita

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

       

28

Dinca Maria

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

       

29

Velicu Cristinel

Scoala gimnaziala

"Grigore Moisil"Ulmeni

       


3.2 Elevii

3.2.1 Rezultate la invatatura

Cod rand

Clasa

Elevi in evidenta la sfarsit de an scolar (31 august)

Elevi promovati

Elevi repetenti

Elevi cu situatia scolara neincheiata

Total (col.3+5+7)

din care: feminin (col.4+6+8)

Total

din care: feminin

Total

din care: feminin

Total

din care: feminin

A

B

1

2

3

4

5

6

7

8

1

Total

105

54

105

54

       

2

Clasa pregătitoare

24

16

24

16

       

3

Clasa I - a

24

5

24

5

       

4

Clasa a II - a

20

10

20

10

       

5

Clasa a III - a

16

8

16

8

       

6

Clasa a IV - a

21

15

21

15

       

Cod rand

Clasa

Elevi in evidenta la sfarsit de an scolar (31 august)

Elevi promovati

Elevi repetenti din cauza situatiei scolare

Elevi cu situatia scolara neincheiata

Total (col.3+5+7+9)

din care: feminin (col.4+6+8+10)

Total

din care: feminin

Total

din care: feminin

Total

din care: feminin

A

B

1

2

3

4

5

6

9

10

1

Total (rd.2-5)

121

61

121

61

       

2

Clasa a V - a

39

22

39

22

       

3

Clasa a VI - a

24

13

24

13

       

4

Clasa a VII - a

38

17

38

17

       

5

Clasa a VIII - a

20

9

20

9

       

Cod rand

Clasa

Elevi promovati

din care, cu media generala

Total (col.3÷7)

din care: feminin

5 - 5,99

6 - 6,99

7 - 7,99

8 - 8,99

9 - 10

A

B

1

2

3

4

5

6

7

1

Total

121

61

12

29

27

31

22

2

Clasa a V - a

39

22

4

9

9

12

5

3

Clasa a VI - a

24

13

2

3

4

10

5

4

Clasa a VII - a

38

17

3

13

10

4

8

5

Clasa a VIII - a

20

9

3

4

4

5

4

Cod rand

 

Prezenti

Reusiti

din care, cu media generala

Total

din care: feminin

Total (col.5÷9)

din care: feminin

5 - 5,99

6 - 6,99

7 - 7,99

8 - 8,99

9 - 10

A

B

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1

TOTAL

20

9

11

8

5

1

5

   

2

din care: absolventi din anul curent

20

9

11

8

5

1

5

   
                     

Promovare primar 2012-2013 fata de 2013-2014

Promovare gimnaziu 2012-2013 fata de 2013-2014

Promovare an scolar 2012-2013 fata de 2013-2014

Ponderea calificativelor generale pentru promovati 2012-2013 fata de 2013-2014

Ponderea mediilor generale pentru promovati 2012-2013 fata de 2013-2014

Ponderea calificativelor si mediilor generale pentru promovati 2012-2013 fata de 2013-2014

3.2.4 Rezultate obtinute de elevi la Evaluarea Nationala

2014

Limba si literatura romana

1-199

2-299

3-399

4-499

5-599

6-699

7-799

8-899

9-999

10

9

2

8

0

5

2

1

4

   

Matematica

1-199

2-299

3-399

4-499

5-599

6-699

7-799

8-899

9-999

10

2

8

5

2

5

5

4

     

Medii generale

1-199

2-299

3-399

4-499

5-599

6-699

7-799

8-899

9-999

10

5

4

6

4

5

1

5

     

                       

3.3 Personalul didactic auxiliar si nedidactic

3.3.1 Secretariat

-dosar personal cu contractul individual de munca, fisa postului si documentele doveditoare

-fisa postului are sarcini generale dar nu si sarcini specifice

-contractele individuale de munca si fisele postului sunt inregistrate, semnate si stampilate

C. EFICACITATEA EDUCATIONALA

4. Oferta educationala

4.1 Elaborarea strategiei de dezvoltare si a ofertei educationale pe termen lung

-Din studierea documentelor de proiectare manageriala se constata urmatoarele:

            @exista planul de dezvoltare inistitutionala, dar acesta este intocmit pe termen scurt (decat acest an scolar) si nu este adaptat cerintelor concrete ale scolii si comunitatii locale

            @planul managerial este intocmit dar nu este concordant cu P.D.I. si nu dezvolta decat partial obiective si activitati propuse in acesta

            @oferta educationala propusa este saraca si nu reuseste sa puna in valoare dotarea scolii, reursele umane (elevi si cadre didactice) si nici caracteristicile locale

            @oferta educationala se refera decat la CDS (disciplina optionala, scheme orare personalizate la ciclul primar si dotare) – nu exista documente care sa reflectate centralizat oferta educationala)

            @nu sunt prevazute instrumente de monitorizare a obiectivelor si activitatilor prevazute in strategia de dezvoltare a scolii

            @proiectarea si executia bugetara realizate in functie de necesitatile scolii

           

5. Curriculum/Rezultatele invatarii

5.1 Calitatea proiectarii didactice

Invatamant prescolar

-Proiectarea didactica respecta cerintele metodologice in vigoare si este personalizata la nivelul colectivului de elevi cu care se lucreaza

-Documentele proiective sunt intocmite la zi asigurand suportul necesar pentru desfasurarea activitatii

-Se realizeaza proiecte tematice de activitati pentru fiecare saptamana

-Proiectele si schitele de proiecte realizate zilnic sunt eficiente, flexibile si usor  de transpus in practica

-Planificarea saptamanala este repectata si este realizata pe baza curriculumului in vigoare

-Exista corelatie intre obiective, continuturi si strategii didactice propuse

Invatamant primar

-Planificarile si proiectarile unitatilor de invatare intocmite pe baza normelor metodologice in vigoare

-Discutate in cadrul comisiilor metodice si avizate de seful de comisie metodica si de directorul unitatii de invatamant

-Corelatie intre obiective, continuturi si strategii didactice propuse

-Documentele de proiectare sunt personalizate si adaptate la nivelul claselor la care se lucreaza

-Proiectare unitatilor de invatare nu este realizata decat pentru o parte din unitaile planificate pe semestrul I

-Fiecare cadru didactic are personalizata schema orara a clasei in functie de realitatile de la clasa

-Se intocmesc periodic schite de proiecte de lectie care sunt realiste, usor de transpus in practica si flexibile

-S-a diminuat considrabil fata de anul trecut procentul de planificari si proiectari copiate de pe net fara a fi personalizate la nivelul clasei de elevi

Comisia metodica stiinte umaniste

-Planificarea unitatilor de invatare respecta in general metodologia in vigoare si este intocmita pentru toate disciplinele din comisia respectiva

-Documentele nu sunt discutate in comisia metodica si nu sunt vizate de seful de comisie metodica

-Nu exista decat la cateva discipline proiectarea unitatii de invatare

-In cele mai multe cazuri, planificarea unitatilor de invatare nu este un demers personalizat pentru a fi adaptata la particularitatile claselor la care se lucreaza

-In general exista corelatie intre obiective-continuturi si strategii didactice propuse

-Nu se intocmesc decat sporadic schite de proiecte de lectie sau proiecte de lectie pentru cadrele didactice debutante

-Este necesar a se acorda o atentie mai mare activitatilor de pregatire pentru realizarea proiectarii didctice (la nivel macro si micro)

Comisia metodica stiinte realiste

-Planificarea unitatilor de invatare respecta in general metodologia in vigoare si este intocmita pentru toate disciplinele din comisia respectiva

-In general exista corelatie intre obiective-continuturi si strategii didactice propuse

-Nu se intocmesc decat sporadic schite de proiecte de lectie sau proiecte de lectie pentru cadrele didactice debutante

-Documentele nu sunt discutate in comisia metodica si nu sunt vizate de seful de comisie metodica

-Nu exista decat la cateva discipline proiectarea unitatii de invatare

-In cele mai multe cazuri, planificarea unitatilor de invatare nu este un demers personalizat pentru a fi adaptata la particularitatile claselor la care se lucreaza

-Este necesar a se acorda o atentie mai mare activitatilor de pregatire pentru realizarea proiectarii didctice (la nivel macro si micro)

Comisia metodica diriginti

-Nu este respectata procedura de stabilire a tematicii pentru orele de dirigentie

-Tematica propusa pentru orele de dirigentie nu reflecta decat partial necesitatile elevilor si ale parintilor

-Planificarile nu sunt personalizate la nivelul clasei de elevi

5.2 Concordanta dintre curriculumul national si oferta educationala a unitatii de invatamant

            Oferta educationala a scolii s-a realizat pe baza urmatoarelor documente specifice:

-OMECTS 4292/24.05.2011 privind structura anului scolar 2011-2012

-Ordinul MECT nr. 4686/5.08.2008 privind aprobarea Planurilor-cadru de invatamant pentru

clasele I-II

-Ordinul MEC nr. 5198 /1.11.2004 privind aprobarea programelor scolar epentru clasele III-IV

-Ordinul MECT nr. 4686/5.08.2003 privind aprobarea programelor scolare pentru clasele I-II

-Ordinul MEC 5286/9.10.2006 privind aprobarea programelor scolare pentru aria curriculara Consiliere si orientare

-Ordinul 4496/11.08.2004 privind aprobarea programelor scolare revizuite pentru disciplina optionala Educatie pentru sanatate – clasele I-XII

-O.M. 4184 din 04.08.1999 pentru clasele V-VI

-O.M. 4237 din 23.08.1999 pentru clasele VII-VIII

-O.M. 3915 din 31.05.2001 pentru calsele V-VI

-O.M. 4740 din 25.08.2003 pentru clasele VII-VIII

5.3 Prezentarea optionalelor

           

            Stabilirea disciplinelor optionale la nivelul anului scolar 2014-2015 s-a realizat in semestrul II al anului scolar 2013-2014 respectandu-se prevederile in vigoare.

            Activitatea a fost coordonata de catre directorul unitatii de invatamant din acea perioada, Comisia Curriculum nefiind responsabilizata in acest sens.

            Oferta de discipline optionale a fost realizata numai de catre cadrele didactice in cadrul sedintei de Consiliu Profesoral. Au fost realizate chestionare separate pentru fiecare ciclu de invatamant . Pentru ciclul gimnazial nu a fost trecuta nicio disciplina care are ca suport calculatorul sau tehnologia informatiei, desi au fost facute propuneri in acest sens si acestea sunt trecute in procesul verbal al Consiliului Profesoral.

            Chestionarele au fost aplicate la ciclul primar, parintilor iar la ciclul gimnazial, elevilor.

            Discpline optionale in anul scolar 2014-2015

Școala „Grigore Moisil” Ulmeni

Școala

Ciclul

Clasa

Optional

Nr. ore

Cine preda

„GRIGORE MOISIL” ULMENI

PRIMAR

III

Capcanele ortografiei

1

Stoica Elena

IV

Educație pentru sănătate

1

Lazăr Elena

GIMNAZIU

V

Educație pentru sănătate

1

Ion Viforița

VI A

Linux

1

Dane Ion Noni

VI B

Linux

1

Dane Ion Noni

VII

Linux

1

Dane Ion Noni

VIII A

Linux

1

Dane Ion Noni

VIII B

Linux

1

Dane Ion Noni

NR. 2  ULMENI

PRIMAR

PREG

     

I

     

II

     

III

„Să scriem corect !”

1

Balea Aurelia

IV

Educație pentru sănătate

1

Gama Constantina

GIMNAZIU

V

Linux

1

Dane Ion Noni

VI

Linux

1

Dane Ion Noni

VII

Linux

1

Dane Ion Noni

VIII

Linux

1

Dane Ion Noni

NR. 3  ULMENI

PRIMAR

IV

Educație pentru sănătate

1

Roman Alexandra

       
       
       
       

            Linux - Prietenul meu. PC

            Elevii si-au format sau si-au consolidat capacitatile de folosire a calculatorului sau a unor intstrumente de T.I.C. dupa cum urmeaza:

            -recunoasterea si folosirea unui sistem de calcul

            -comunicarea cu sistemul de calcul prin intremediul intefetei SO

            -gestionarea informatiilor din calculator folosind operatii cu fisiere si foldere

            -folosirea aplicatiei Libre Office pentru realizarea de materiale necesare la clasa

            -folosirea unui browser de internet si a unui motor de cautare pentru identificarea de informatii necesare in procesul de invatare

            -folosirea platformelor de invatare si evaluare on-line

            -folosirea platformei offline AeL

            -folosirea softurilor de editate foto-video (Open Shot)

            Educatie pentru sanatate

            -Formarea deprinderilor de a duce o viata sanatoasa

            -Respectarea regulilor igienice in viata de zi cu zi

            -Cunoasterea propriului corp ai a proceselor fiziologice importante ale acestuia

            Pentru stabilirea eficientei diciplinei optionale, era necesar a se aplica un chestionar si elevilor la sfarsit de an scolar.

5.4 Calitatea predarii

Invatamant prescolar

Puncte tari

Puncte slabe

Recomandari

-buna pregatire stiintifica si metodica pentru activitati

-activitatile desfasurate sunt proiectate judicioas, coreland foarte bine obiective-continuturi-activitati de invatare-strategii

-proiectele tematice sunt corelate cu evenimente din natura, sarbatori religioase, nationale si internationale, cu activitati specifice din viata omului

-in general se folosesc strategii didactice activ-participative care pun in centrul invatarii elevul

-continuturile sunt esentializate si adaptate la nivelul colectivului de elevi cu care se lucreaza

-preocupare pentru formarea deprinderilor de munca independenta si pentru forme diferite de organizare a activitatii

-se ofera posibilitatea tratarii diferentiate perin activitati specifice pe centrele de interes dar si in cadrul activitatilor comune

-folosesc in activitatii mijloace didactice (pc) dar si materiale didactice confectionate de cadrul didactic

-resursele temporale sunt alocate eficient

-preocupare pentru itegrarea familiei in viata gradinitei

 

-intocmirea proiectelor de lectie pentru cadrele didactice debutante

-folosirea videoproiectorului

-realizarea de activitati comune cu parintii

-

Invatamant primar

Puncte tari

Puncte slabe

Recomandari

-Realizarea planificarii unitatilor de invatare

-Buna pregatire stiintifica si metodica a cadrelor didactice

-Respectarea curriculului scolar

-Corelatie obiective-continuturi-activitati de invatare-strategii didactice

-Preocupare pentru folosirea unor metode didactice activ-participative care sa puna in centrul invatarii elevul

-Imbinarea eficienta a activitatii directe cu cea independenta

-Preocupare pentru formarea deprinderilor de realizare a unor activitati individual, in grup sau in pereche folosind forme diverse de organizare a colectivului

-Preocupare pentru selectarea, esentializarea si acccesibilizarea continuturilor ce se predau la clasa

-Evaluari sumative eficiente, ce respecta programa scolara, particularitatile clasei si metodologia de aplicare, centralizare, prelucrare si interpretare

-Alocarea resurselor pe fiecare etapa sau tip de sarcina de invatare se face judicios

-Preocupare pentru activizarea tuturor elevilor din clasa

-Integrarea mijloacelor de tehnologia informatiei in lectie

-comunicarea rezultatelor scolare catre familie

-realizarea proiectarii unitatilor de invatare ce se parcurg

-folosirea instrumenteor TIC de care dispune scoala pentru a da atractivitate si eficienta activitatii didactice

-asigurarea unei mai mari densitati si diversitati a sarcinilor de invatare

-formarea capacitatilor de realizare a schemei lectiei

-asigurarea unui ritm mai alert a activitatii de la clasa

-corectarea zilnica a caietelor de teme

-folosirea unor metode alternative de evaluare (proiect, portofoliu) respectand metodologia specifica

-promovarea autoevaluarii si coevaluarii

-folosirea planselor si a celorlalte materiale didactice din scoala

-calificativele se trec periodic in carnetul de note

Limba si literatura romana

Puncte tari

Puncte slabe

Recomandari

-foarte buna pregatire stiintifica si metodica

-seriozitate si consecventa in pregatire

-activitati eficiente care pun in centrul invatarii elevul

-activitatile au ritm, reusesc sa activizeze majoritatea elevilor din clasa

-preocupare pentru realizarea feed-back-ului pe tot parcursul activitatii (realizeaza evaluare formativa)

-esentializeaza si acesibilizeaza continutul la nivelul clasei

-foloseste auxiliare didactice la clasa

-limbaj verbal si nonverbal ce incurajeaza invatarea

-corectarea caietelor de teme

-intocmirea de schite de proiect de lectie pentru fiecare activitate

-verificarea lecturii suplimentare

-promovarea activitatii in echipa si a invatarii colaborative

-folosirea TIC in lectie si in relizarea unor proiecte colaborative de invatare

-notarea in carnetul de note pentru fiecare elev atunci sand este evaluat

Limba engleza

Puncte tari

Puncte slabe

Recomandari

-buna pregatire pentru activitati

-preocupare pentru implicarea in activitate a tuturor elevilor din clase

-manifesta imaginatie in realizarea scenarului didactic

-sarcini didactice atractive

-corelarea foarte buna intre obiective-continuturi-strategii

-foloseste in lectie mijloace de tehnologia informatiei

-preocupare pentru formarea deprinderilor corecte de pronuntie

-promoveaza forme alternative de evaluare (proiectul si portofoliul)

-management foarte bun al clasei

-intocmirea proiectarii pentru unitatile de invatare pe masura parcurgeii acestora

-asigurarea unei mai mari densitati si diversitati a sarcinilor de invatare

-notarea in carnetul de note pentru fiecare elev atunci sand este evaluat

Limba franceza

Puncte tari

Puncte slabe

Recomandari

-preocupare pentru pregatirea pentru lectie

-imbina in lectie metode traditionale cu metode moderne

-activizeaza toti elevii din clasa

-imbina activitatea directa cu cea independenta si forme diferite de organizare a colectivului

-preocupare pentru formarea pronuntiei corecte

-ritmul de desfasurare a activitatii

-integrarea mijloacelor TIC in lectie

-folosirea de cd-uri cu inregistrari in limba franceza

-corectarea caietelor de teme

-trecerea noteor in carnetele de elev

-denistate si diversitate mai mare a sarcinilor de invatare

Istorie

Puncte tari

Puncte slabe

Recomandari

-foarte buna pregatire stiintifica si metodica

-folosire un strategii didactice activ-participative

-foloseste sarcini de invatare care il pun pe elev in situatia de a face asocieri, interpretari, analize

-integreaza in lectie studiul documentelor istorice si interpretarea acestora

-imbina metode traditionale cu metode moderne de invatare

-promoveaza activitatea in echipa si invatarea colaborativa

-foloseste materiale didactice in activitate (harti istorice, documente, piese arheologice)

-imbina foarte judicios activitatea independenta cu cea directa

-scenariul didactic este captivant pentru elevi si reuseste sa ii mentina atenti pe tot parcursul activitatii

-strategia didactica folosita permite elevilor sa integreze noile continuturi in sisteme de cunostinte

-preocupare pentru realizarea feed-back-ului pe tot parcursul activitatii de invatare (evaluare formativa foarte eficienta)

 

-de trecut notele in carnet pentru fiecare notare a elevilor

Geografie

Puncte tari

Puncte slabe

Recomandari

-are intocmit proiect de lectie pentru activitatea desfasurata

-transpune in practica tot scenariul didactic proiectat

-demonstreaza o pregatire stiintifica si metodica foarte buna

-proiecteaza si foloseste in lectie metode moderne de interactiune educationala

-promoveaza invatarea colaborativa

-foloseste in lectie mijloace de TIC (videproiector, softuri specifice, harti itneractive)

-preocupare pentru formarea competentelor de citire a unei harti geografice

-foloseste forme diverse de organizare a colectivului de elevi

-evaluare formativa eficienta ce ofera informatii asupra calitatii actului didactic desfasurat

-management foarte bun al colectivului de elevi

 

-de trecut notele in carnet pentru fiecare notare a elevilor

Biologie

Puncte tari

Puncte slabe

Recomandari

-pregatire stiintifica foarte buna

-corelatie obiective-continuturi-strategii didactice

-foloseste mijloace didactice in lectie si material didactic confectionat

-inceraca sa activizeze toti elevii din clasa

-incerca sa integreze in lectie mijloace TIC

-management defectuos al clasei de elevi

-nu pregateste suficient de bine secventele sau lectiile in care foloseste mijloacele de tehnologia informatiei

-sarcini de invatare care nu trezesc interesul elevilor

-nu gestioneaza eficient resursele temporale

-de trecut notele in carnet pentru fiecare notare a elevilor

-asigurarea diveristatii si densitatii activitatilor in lectie

-proiectarea unor sarcini de invatare care sa asigure o mai mare atractivitate pentru elevi

-introducerea in lectie a unor metode moderne de invatamant

-pentru a integra mijloacele TIC in lectie, trebuie sa stapaneasca foarte bine folosirea acestora

-eliminarea timpilor morti din activitate

-promovarea invatarii colaborative

Matematica

Puncte tari

Puncte slabe

Recomandari

-preocupare pentru exersarea algoritmilor invatati si aplicarea acestora in contexte cat mai variate

-asigura caracterul practic-aplicativa al cunostintelor

-activizeaza majoritatea elevilor din clasa in activitate

-imbina activitatea directa cu cea independenta

-foloseste auxiliare didactice in activitate

-tratarea diferentiata

-managementul colectivului de elevi

-atentia fluctuanta a elevilor pe timpul activitatii

-folosirea unor sarcini de invatare introduse gradual in activitate ca grad de dificultate

-asigurarea unei mai mari diversitati si densitati a sarcinilor de lucru

-ritm mai alert de desfasurare a activitatii

-respectarea curbei de efort pentru activitate – introducerea sarcinilor de invatare in concordanta cu aceasta curba

-trecerea notei in carnetul de elev pentru fiecare evaluare prin nota

5.9 -5.10 - Activitatea educativa

Obiective specifice urmarite

-Recunoasterea activitatii educative scolare si extrascolareca dimensiune fundamentala a procesului instructiv-educativ

-Intarirea statutului activitatii educationale ca spatiu de dezvoltare personala

-Cresterea vizibilitatii activitatii educationale ca spatiu de dezvoltare personala

-Asigurarea eficientei activitati educative prin monitorizarea si evaluarea influentei acesteia in comunitate

-Profesionalizarea activitatii educative prin dezvoltarea acesteia pe tipuri de educatie complementara

-Diversificarea activitatilor extracurriculare prin atragerea copiilor intr-un spatiu educativ in defavoarea strazii

-Conectarea scolii la programe si proiecte educationale desfasurate la nivel local, judetena, national

-Colaborarea cu diferite instituii pentru asigurarea caracterului educativ al activitatii de petrecere a timpului liber

Obiectivele au fost transpuse in practica prin intermediul urmatoarelor activitati:

-expozitii – Toleranta si intoleranta – Ziua Internationala  a Drepturilor Copilului, Mama prin ochi de copil

-concursuri – Eminescu-Luceafarul poeziei romanesti, „Hai sa dam mana cu mana – concurs pe teme istorice despre unire”, Toleranta si itnoleranta”, participarea la concursul „Lumina din lumina” organizat de Protoeria Oltenita,

-programe artistice – 24 Ianuarie, 1 Decembrie, 9 Mai, program artistic dedicat zilei Craciunului, festivitatii de inchidere a anului scolar

-activitatii ecologizare –„Let do it Romania!”

-activitati de consiliere pentru elevii clasei a VIII a –profile ocupationale, prezentarea filierelor liceale, specializari, plauri-cadru, evaluare nationala, admitere computerizata

-dezbateri: „Cum imi rezolv conflictrele?”, „Efectele consumului de droguri, tutun si alcool asupra dezvoltarii copilului”, depsre bolile cu trasmitere sexuala

-Activitatile specifice din saptamana „Scoala altfel” derulate pe baza urmatoarelor proiecte educationale

Invatamant prescolar

            @Traditii si obiceiuri de Pasti

            @Carnavalul personajelor din povesti

            @Cine n-a sadit un pom, acela nu este om!

            @Primavara prin ochi de copil

            @Sport si sanatate

Invatamant primar

            @Pastele – sarbatoare a innoirii sufletesti

            @Cercetasia este altfel> este un mod de viata

            @Noi+PC=generatie digitala

            @Traieste sanatos, mananca inteligent!

            @Dimineata de basm

            @Excursie didactica

Invatamant gimnazial

            @Prevenirea si apararea in caz de dezastre

            @Ecologizare si aplicatie geografica in orizontul local

            @Atelier de teatru

            @Excursie scolara

Proiectele au fost puse in practica prin 52 de activitati specifice.

Acestea au vizat:

-activitati cultural-artistice

            -gospodaresti

            -educatie ecologica

            -sportive

            -de cercetasie

            -tehnico-stiintifice

            -educatie pentru sanatate

            -educatie pentru valori

            -educatie pentru cetatenie democratica

Consiliul Elevilor pe scoala

            La nivelul claselor III-VIII s-au organizat activitati speciale in care au fost alesi pe baza de vot, liderii claselor.

            In prima saptamana din octombrie s-a constituit Consiliul Elevilor pe scoala. In aceasta sedinta s-au stabilit comisiile de lucru, coordonatorii acestora si sarcinile specifice. Au fost alesi preprezentantii pentru organele de conducere la nivelul elevilor.

            ConsiliulElevilor a realizat regulamentul de organizare si functionare precum si propriul program de activitati.

            La nivel de scoala, CE s-a implicat in coordonarea si realizarea concursurilor sportive, a activitatilor de ecologizare si a activitatilor cultural-artistice.

            Descrierea in amanaunt a activitatilor este realizata in proiectele de la dosarul pentru Scoala altfel si in raportul general pentru activitatile desfasurate in saptamana Scoala altfel.

Puncte tari

Puncte slabe

-proiectarea activitatii pe baza unei analize SWOT

-existenta documentelor specifice de proiectare a activitatii

-sustinerea activitatilor extracurriculare in cinstea unor sarbatori religioase, nationale si internationale

-realizarea activitatilor de consiliere la clasa aVIIIa

-formele diverse de organizare a activitatilor

-proiectarea si realizarea unor teme specifice varstei elevilor si interesului acestora

-implicarea familiei in activitatea scolara

-organizarea Consiliului Reprezentativ al Parintilor si al Consiliului Elevilor (regulament, atributii, program de activitatii)

-realizarea de activitatii in parteneriat cu psihologul scolar si cu asistentul medical

-derularea tuturor activitatilor prevazute in programul Scoala altfel

-implicarea Consiliului Elevilor in activitatile educative si extrascolare

-implicarea in proiectul national „Cartea-calator prin milenii”

-baza de date privind absenteismul

-numar mic de absente raportat la populatia scolara

-nu au existat cazuri de violenta scolara

-numar redus cu note scazute la purtare

-desfasurarea activitatilor cercului Clubul de informatica

-nerealizarea unor activitati extrascolare si educative proiectate

-lipsa de implicare in realizarea activitatilor de la proiectul de educatie pentru sanatate

-lipsa de organizare a cercurilor din scoala (Micii ecologisti, Prietenul pompierilor, Sanitarii priceputi

-neparticiparea la concursurile desfasurate la nivel judetean si national

-implicarea in proiecte educative

Mijloace de remediere a disfunctionalitatilor

-Replanificarea activitatilor propuse si nesustinute pentru semestrul I, an scolar 2012-2013

-Intocmirea de procese-verbale pentru fiecare activitate desfasurata

-Implicarea scolii in parteneriate desfasurate la nivel local, judetean si national

-organizarea activitatii cercurilor la nivel de scoala (Sanitarii priceputi, de circulatie, Prietenul pompierilor)

-pentru eficientizarea activitatii, se va stabili in anul scolar 2012-2013 un responsabil cu activitatile extracurriculare

-proiectarea unui numar mai mic de activitati pentru a se putea realiza

-gasirea unor modalitati de recompensare care sa-i impice pe toti elevii in activitate

Concluzii

-activitatile desfasurate acopera in special activitatile extracurriculare si decat partial cele educative

-lipsa de implicare a cadrelor didactice responsabilizate pentru diferite activitati planificate

-organizare buna a activitatii de consiliere pentru calsa a VIII a

-slaba implicare in proiecte educationale

-buna implicare a CRP si a CE in activitatea scolii

6. Parteneriate educationale

6.1 Colaborarea cu parintii. Implicarea in viata scolii

            -Adunarile Generale ale Parintilor s-au sustinut la fiecare grupa si clasa in primele doua saptamani de la inceperea anului scolar prezentandu-se ROI si alegandu-se organele de conducere pentru Comitetele de Parinti pe clasa.

            -In prima saptamana din luna octmbrie s-a constituit Consiliul Reprezentativ al Parintilor din scoala Radovanu. In acesta sedinta s-au ales reprezentantii in Consiliul de Administratie, reprezentatnul in CEAC, reprezentantul in Comisia de prevenire si combatere a violentei, precum si organele de conducere ale CRP. Tot in aceasta sedinta s-au realizat regulamentul de organizare si functionare si programul de activitati.

            -Comitetul de Parinti pe clasa si CRP s-au implicat in:

                        @atragerea de finantari pentru sponsorizarea unor activitati curente de intretinere a salii de clasa si de sponsorizare a unor concursuri scolare

                        @organizarea unor vizite si excursii

                        @derularea unor proiecte din saptamana Scoala altfel

                        @organizarea unor serbari scolare

                        @derularea unor lectorate cu parintii la nivel de scoala

            -Este de remarcat prezenta reprezentantului CRP la aproape toate sedintele C.A.

6.2 Colaborarea cu Consiliul Local

            -Nu au fost intocmite contracte-cadru de colaborare cu Consiliul Local

            -In arhiva scolii nu exista documentatia de predare-primire a patrimoniului din partea Consiliului Local – in acest sens se vor face demersuri ca pana la 1 septembrie 2012 sa se reglementeze acest aspect

            -Relatiile de colaborare cu Consiliul Local si cu UAT Radovanu sunt foarte bune.

            -Scoala a facut demersuri pentru:

                        @proiectia bugetara – aprobata in procent de 100% de catre C.L.

                        @rectificari bugetare pentru finalizarea reabilitarii localului vechi (fatada si tamplarie)

                        @cofinantarea pentru constructia localului nou al GPN Radovanu

                        @rectificare bugetara pentru finalizarea lucrarilor pentru grupul sanitar scoala

            -Toate solicitarile facute catre C.L. au fost aprobate si lucrarile mentionate au fost sau sunt in curs de finantare, avand liniile de finantare deschise.

            -In scopul sustinerii memoriilor realizate de catre scoala catre C.L., directorul institutiei a fost prezent la sedintele de comisie sau consiliu in care s-au discutat aspecte legate de procesul de invatamant.

6.3 Colaborarea cu alte institutii de invatamant, cultura, sport

            Cu alte institutii de invatamant

            -corespondenta specifica intre scoli (adrese, foi matricole etc)

            -campionat fotbal – Scoala Chiselet

            Cu instituii religioase

            -Parohia Ortodoxa Ulmeni – activitati in parteneriat festivitatea de deschidere a noului an scolar, Ziua Eroilor

            -Protoeria Oltenita – Concursul Lumina din Lumina Invierii

6.4 Colaborarea cu organizatii, fundatii

Nu au existat activitati

6.5 Colaborarea cu sindicatele

            -La nivelul scolii exita o orgnizatie sindicala formata din 238 de membri.

            -Liderul organizatiei sindicale a fost prezent in calitate de observator la toate sedintele Consiliului Profesoral

            -Compartimentele contabilitate si secretariat su pus la dispozitia liderului de sindicat toate datele necesare pentru intocmirea situatiilor necesare

            -Cadrele didactice au beneficiat de toate drepturile prevazute de legislatia in vigoare si de cele castigate in instanta.

6.6 Programe / proiecte de inetrare europeana

Nu au existat la nivelul scolii

D MANAGEMENTUL CALITATII

7. Managamentul calitatii la nivelul scolii

7.1 Proiectarea si implementarea procedurilor de evaluare institutionala

Puncte tari

Puncte slabe

-existenta documentelor proiective pentru anul scolar 2011-2012

   @planul operational

   @planificarea activitatilor comisiei

   @organigrama

   @responsabilitati membri

   @regulament de organizare si functionare

   @constituirea subcomisiilor

-dosar cu chestionare propuse a se aplica in scoala cadrelor didactice, elevilor si parintilor

-existenta procedurii de intocmire a procedurilor

-existenta procedurii de stabilire a CDS

-nu a fost intocmit raportul de autoevaluare institutionala pe semestrul I an scolar 2011-2012

-nu au fost aplicate chestionare de satisfactie pentru parinti, elevi, cadre didactice

-nu exista fise de asistente la lectii

-nu exista un plan de imbunatatire in urma raportului de autoevaluare

-nu exista procese verbale intocmite in cadrul sedintelor CEAC

-nu exista un dosar cu statistici

-nu exista monitorizarea frecventei membrilor la activitatile CEAC

-nu exista rapoartele de autoevaluare si nici fisele de evaluare a cadrelor didactice

-procedurile intocmite nu acopera toate procesele din scoala

-nu a fost transpus in practica nimic sin ceea ce s-a proiectat

7.2 Functionarea CEAC in conformitate cu Legea Calitatii

            CEAC din scoala functioneaza si isi desfasoara activitatea in baza prevederilor O.U.G. nr. 75 din 12 iulie 2005 si a Legii 87/2006 atat in ceea ce priveste structura cat si responsabilitatile.

E. ACTIVITATEA PERSONALULUI DIDACTIC AUXILIAR

8.1 Secretariat

-Secretarul unitatii dde invatamant isi desfasoara activitatea potrivit fisei postului, avand atributii generale si atributii specfice

-Activitatea compartimentului secretariat s-a derulat in conditii de eficienta maxima pe baza urmatoarelor coordonate:

            -Proiectarea activitatii

            -Realizarea activitatilor

            -Comunicare si relationare

            -Managementul carierei si dezvoltarii personale

            -Contributia la dezvoltarea institutionala si promovarea imaginii scolii

            A reusit sa eficientizeze activitatea compartimentului secretariat prin:

-realizarea lucrărilor de secretariat de bună calitate, evitand posibilitatea efectuării de corecturi sau reclamaţii în ceea ce priveşte activitatea secretariatului în şcoală

-respectarea termenelor de realizare si transmitere a unor situatii si lucrari specifice, potrivit planului managerial si situatiilor concrete ivite

-folosirea unor mijloace TIC pentru planificarea activitatilor (Google Calendar  sau alte instrumente de planing)

-respectarea reperelor temporale de realizare a activitatilor propuse

-respectarea programului zilnic de activitate

-folosirea aplicatie legislative Legis Studio

-constituirea unei baze de date in format tiparit si digital cu legislatia specifica in vigoare

-respectarea legislatiei in vigoare in intocmirea documentelor specifice (regulamente, metodologii, ordine, OUG, legi etc) emise de institutiile statului

-realizeaza documentele specifice folosind calculatorul si soft specific (Word, Excel)

-folosirea corecta a casutei de mail

-folosirea aplicatiilor specifice pentru realizarea si raportarea unor situatii (REVISAL, EDUSAL, AdLic Foi Matricole)

-respecta normele de folosire a instrumentelor TIC

-transcriea si  înregistrarea în regim special a deciziile emise de directorul unităţii (decizii examene corigenţă, admitere , treceri la alte trepte salarizare , acordare drepturi salariale, comisii burse, alte comisii etc.)

-asigură înscrierea elevilor în învăţământul preşcolar, clasa I şi clasa V,verificând documentele depuse la dosare

-intocmirea lucrărilor privind începerea noului an şcolar, încheiere semestru, sfârşit de an şcolar (SC1,SC2) (cantitate, calitate, timp)

-intocmirea fisei de încadrare a unităţii, baza de date cu titularii unităţii, înscrie în fişele de încadrare anuale ale unităţii şcolare date privind vechimea, gradul didactic, statutul (titular,definitive,suplinitor)

-intocmirea statelor de funcţii ale unităţii

-intomirea normarii

-tine evidenţa evaluării anuale pentru întreg personalul şi transmite în scris rezultatul evaluării

-tine evidenţa strictă a mişcarii elevilor (veniţi/plecaţi) făcând înregistrările aferente în documentele de evidenţă şcolară

-intocmeşte, solicită şi transmite în timp util situaţia şcolară a elevilor transferaţi de sau la unităţile şcolare

- intocmeşte baza de date cu elevii din clasele teminale în vederea pregătirii evaluarii nationale si a admiterii in liceu

-transmite în timpul prevăzut de lege orce modificare privind angajaţii către ITM prin programul REVISAL

-tine la zi dosarele personale ale cadrelor didactice , didactice auxiliare şi nedidactice

-tine la zi evidenţa  zilelor de concediu medical, concediu odihnă etc.

-intocmeşte formele de angajare pentru întreg personalul unităţii întocmind dosarele personale ale salariaţilor , elaborează fişe operaţionale ale postului, fişe de evaluare a personalului didactic auxiliar şi nedidactic

-intocmeşte pontaje lunare şi alcătuieşte în programul Edusal de salarii statul de personal

-intocmeşte decizii de modificare a salariului, acordare spor vechime etc.

-gestionează, completează şi eliberează actele de studii pentru absolvenţii şcolii  (foi matricole, adeverinţe etc.) precum şi adeverinţe de studii pentru elevii transferaţi la alte unităţi cât şi pentru cei plecaţi în străinătate

-foloseste aplicatia Foi Matricole

- inmatriculează în registrul matricol toţi elevii , completează situaţia şcolară pe ani şcolari, trece din catalogul de examene de corigenţă mediile obţinute de elevii în urma desfăşurării ex.

-intocmeşte registrele de înscriere al elevilor pentru şcoală şi îl actualizează permanent

-Ia in primire pe baza de proces verbal cataloagele de la director si le arhiveaza

-verifica corectitudinea situatiilor scolare trecute in Registrul matricol

8.2 Administrativ-contabil

            Activitate desfasurata a fot eficienta si a reusit sa sustina aspectele financiare si administrative ca parte a strategiei de dezvoltare a scolii.

            Activitatile specifice desfasurate in anul scolar 2011-2012:

-realizarea lucrărilor de contabilitate de bună calitate, evitand posibilitatea efectuării de corecturi sau reclamaţii în ceea ce priveşte activitatea compartimentului administrativ-contabil în şcoală

-respectarea termenelor de realizare si transmitere a unor situatii si lucrari specifice, potrivit planului managerial si situatiilor concrete ivite

-folosirea aplicatie legislative Legis Studio

-respectarea legislatiei in vigoare in intocmirea documentelor specifice (regulamente, metodologii, ordine, OUG, legi etc) emise de institutiile statului

-realizeaza documentele specifice folosind calculatorul si soft specific (Word, Excel)

-foloseste aplicatii specifice pentru realizarea si raportarea unor situatii (EDUSAL, program contabilitate, programe declaratii finante, ITM, semnatura electronica)

-folosirea corecta a tuturor programelor specifice pentru realizarea situatiilor contabile

-realizarea de aplicatii proprii pentru redactarea situatiilor (excel, word etc)

-foloseste raportarea on-line si semnatura digitala

-inregistrarea in contabilitate a tuturor obiectelor de inventar achizitionate de scoala

-prezentarea tuturor ordinelor de deplasare pentru aprobare

-prezentarea decontului lunar pentru cadrele didactice navetiste pentru aprobare

-Intocmeste si prezinta statelor de plata pentru aprobare

-rezolvă, cu aprobarea directorului, toate problemele ce revin sectorului administrativ-gospodăresc;

-distribuie materialele de curăţenie şi întreţinere personalului din subordine pe baza bonurilor de consum, aprobate de director

-răspunde de buna planificare şi întrebuinţare a materialelor şi instalaţiilor pe care le are în subordine

-redacteaza refererate pentru achizitii materiale sau pentru constatarea unor distrugeri ale mobilierului sau materialelor existente in scoala

-tine evidenţa concediilor de odihnă a personalului subordonat şi realizează împreună cu directorul unităţii, evaluarea anuală a acetuia ;

-intocmeste programul de activitate pentru personalul de ingrijire

-urmăreşte aplicarea şi respectarea  normelor de igienă

-verificarea zilnica a sectoarelor fiecarei femei de serviciu

-verificarea zilnica a starii in care se afla mobilierul si materialele din scoala

- face propuneri de înlocuire a bunurilor ce nu mai pot fi folosite ( propuneri de casare)

-se preocupă de procurarea materialelor pentru efectuarea curăţeniei şi dezinsecţiei, precum şi a unor obiecte de inventar, pentru desfăşurarea activităţilor educative şi cultural sportive;

-gestionează şi răspunde de păstrarea bunurilor mobiliare şi de inventar ale instituţiei, pe care le repartizează pe subgestiuni şi ţine evidenţa acestora pe surse de finanţare,

-tine evidenta materialelor consumabile in aplicatii electronice

-elibereaza materiale consumabile numai pe baza bonurilor de consum aprobate de director

Recomandari

-intocmirea subinventarelor scolii si a proceselor verbale de dare-luare in primire cu personalul scolii care are in gestiune aceste subinventare

-realizarea unui registru de intrari-iesiri pentru toate materialele consumabile din scoala

-realizarea instructajului privind protectia muncii si semnarea fiselor corespunzatoare

8.3 Centrul de documentare si informare

            Intrega activitate s-a structurat pe baza urmatoarelor domenii:

            -Proiectarea si realizarea activitatilor

            -Formarea elevilor si dezvoltarea competentelor specifice

            -Monitorizarea si evaluarea activitatii CDI si a rezultatelor elevilor

            -Managementul clasei de elevi

            -Dezvoltarea de parteneriate

            -Comunicare

            -Gestionare CDI

            -Managementul carierei si a dezvoltarii profesionale

            -Contributia la dezvoltarea institutionala si la promovarea imaginii unitatii de invatamant

            Activitati de mentionat desfasurate in anul scolar 2013-2014

            -Concursuri de lectura si recitari

            -Initierea elevilor in TIC si in folosirea tehnologiei audio-video

            -Sustinerea unor lectii de geografie folosind softul din dotarea cabinetului

            -Atelier de teatru

            -Lectie de dirigentie

Recomandari

            -Realizarea unui demers proiectiv care sa plece de la realitatile specifice ale scolii si counitatii locale

            -Proiectarea si transpunerea in practica a unor proiecte tematice si educative in colaborare cu comisiile metodice si CRP si CE

            -Stabilirea ofertei de activitati impreuna cu cadrele didactice si comunitatea locala

            -Respectarea programului de imprumutare a cartilor din CDI

            -Dezvoltarea de parteneriate cu alte scoli si institutii culturale

            -Popularizarea activitatilor desfasurate prin postarea de informatii pe site-ul scolii

            -Realizarea de propuneri pentru imbogatirea fondului de carte al CDI si a bazei materiale

F. ACTIVITATEA PERSONALULUI NEDIDACTIC

9.1 Personal de intretinere si ingrijire

            -Activitatea personalului de intretinere si ingrijire s-a desfasurat acvand la baza prevederile specifice din fisa postului.

            -S-a asigurat igienizarea spatiilor de invatamant si curtea scolii la inceput de an scolar dar si pe parcursul desfasurarii cursurilor

            -S-au realizat economii la bugetul scolii deoarece lucrarile de reparatii, de intretienre si igienizare s-au realizat cu ajutorul personalului nedidactic fara a mai fi necesar sa se angajeze o firma in acest sens

            -Este de mentionat activitatea muncitorului cu intretinerea, domnul Postelnicu Eugen, care a reusit sa acopere toate lucrarile de reparatii din scoala si care a manifestat disponibilitate pentru multe sarcini care erau in afara fisei postului si de care s-a achitat intotdeauna foarte bine. Prin activitatea sa, scoala a realizat economii substantiale.

CONCLUZII

-Desi scoala dispune de o baza materiala si de o incadrare foarte bune, rezultatele nu au fost pe masura (rezultate la evaluare nationala 2014)

-De foarte multe ori, activitatea manageriala s-a desfasurat improvizat si nu a existat un set de instrumente de monitorizare si verificare a acesteia

-Documentele de proiectare manageriala (PDI si PM) nu au fost adaptate decat parial la necesitatile scolii

-Nu a fost suficient monitorizata activitatea desfasurata la clasa de catre cadrele didactice si de catre profesorii diriginti

-In multe cazuri, activitatea comisiilor metodice s-a desfasurat improvizat si formal; comisia metodica nu si-a asumat rolul de principal factor de indrumare si perfectionare a carierei didactice

-Lipsa procedurilor specifice care sa stea la baza derularii proceselor din scoala

-Desi exista o incadrare buna, nu a existat intotdeauna preocupare pentru valorizarea acestora

-Nu a fost suficient valorizata relatia cu CRP si comunitatea locala

-Compartimentele secretariat si contabilitate si comisiile metodice invatamant prescolar si primar precum si cea de cuuriculum sunt cele care au reusit sa desfasoare cea mai eficienta activitate din scoala

Trimite-ne un mesaj rapid

Online acum

Avem 13 vizitatori și nici un membru online

Postari recente pe blog

Prev Next

Informatii pentru parinti

NFORMAȚII PRIVIND ORGANIZAREA CLASEI PREGATITOAREIN SCOALA GIMNAZIALA GRIGO...

Informatii despre locurile in …

Nr. clase pregatitoare in anul scolar 2016/2017: 2 clase Nr. de elevi in...

LEGEA EDUCAŢIEI NAŢIONALE 1/20…

Cap. II- Secţiunea I: Art. 23: (1) Sistemul naţional de învăţământ preuniv...

Cine va prelua clasa pregătito…

Aparţinând ciclului primar, la clasa pregătitoare vor preda învăţătorii, da...

CE PRESUPUNE O SALĂ PENTRU CLA…

Mobilier de şcoală - bănci; Mobilier de grădiniţă – centrele de interes ( ...

Circumscriptia scolara

Circumscriptii scolare Strazile/ adresele arendate unitatii de invatamant ...

Inscriere in clasa pregatitoar…

Centre de evaluare_CJRAE Metodologia de inscriere in invatamantul primar 2...

De ce clasa pregatitoare?

 Raţiunea acestei măsuri e simplă: socializarea mai timpurie într-un mediu ...