SCOALA GIMNAZIALA GRIGORE MOISIL ULMENI!

Sunteți aici:Acasa Scoala noastra Cine suntem? Argument

Argument

Planul de dezvoltare pe termen mediu a unităţii şcolare trebuie să reflecte strategia educaţională pe termen mediu (4-5 ani), ţinând cont de strategia educaţională la nivel naţional, local, de evoluţia economică a zonei în care se află situată şcoala, de mobilitatea şi cerinţele profesionale ale pieţii muncii.

Şcoala funcţionează şi se dezvoltă prin efortul combinat al structurii de conducere a şcolii, al personalului şcolii, elevilor şi părinţilor, aceştia alcătuind comunitatea educaţională.

 Planul de dezvoltare ne arată direcţiile majore de progres, iar modul de întocmire a acestuia permite consultarea părţilor interesate şi implicarea în asumarea scopurilor, obiectivelor şi acţiunilor propuse.

La nivelul fiecărei unităţi şcolare proiectul de dezvoltare instituţională are o importanţă deosebită, deoarece concentrează atenţia asupra finalităţilor educaţiei (dobândirea de abilitaţi, aptitudini, competenţe), asigurând concentrarea tuturor domeniilor funcţionale ale managementului (curriculum, resurse umane, material-financiare, relaţii sistemice şi comunitare) şi asigură coerenţa strategiei pe termen lung a şcolii.

În contextul unei mondializări a economiei, a globalizării mondiale, a creşterii concurenţei internaţionale,ca urmare a aderării şi integrării în Uniunea Europeană, a impactului de noi tehnologii asupra societăţii, precum şi a pregătirii educabililor pentru a face faţă unei evoluţii în carieră într-o lume aflată în rapidă schimbare şi în conformitate cu Legea Învăţământului nr. 1/2011, cu prevederile normative și ordinele MECS, ale Inspectoratului Şcolar Judeţean Călărasi,  principiile pe care s-a fundamentat acest proiect sunt următoarele:

  • Centrarea actului educaţional pe elevii şcolii:

- strategii didactice abordate,

- stimularea creativităţii,

- modernizarea continutului  bazei materiale,

- stimularea participării la activităţi extraşcolare si extracurriculare menite să lărgească orizontul elevilor;

  • Echilibru între cerere şi ofertă:

- oferta educaţională ţine cont atât de resursele umane şi materiale de care dispune şcoala, cât şi de solicitarile elevilor şi părinţilor, precum şi de domeniile actuale de interes:

- utilizarea calculatorului,

- comunicarea într-o limbă modernă,

- educaţie pentru sănatate,

- educaţie civică;

  • Cooperare scoală - comunitate:

- participare la programele şi acţiunile organizate de Primăria comunei Ulmeni;,

- colaborarea cu Poliţia şi alte autorităţi locale.

Trimite-ne un mesaj rapid

Online acum

Avem 8 vizitatori și nici un membru online

Postari recente pe blog

Prev Next

Metodologia si Calendarul insc…

- Calendarul inscrierii in clasa pregatitoare 2019-2020 - Metodologia insc...

Cine va prelua clasa pregătito…

Aparţinând ciclului primar, la clasa pregătitoare vor preda învăţătorii, da...

Informatii pentru parinti 2020…

Evaluarea dezvoltarii psihosomatice se realizeaza in intervalul 25 februari...

Organizarea clasei pregatitoar…

INFORMAȚII PRIVIND ORGANIZAREA CLASEI PREGATITOAREIN SCOALA GIMNAZIALA GRIG...

Avantaje

Avantaje

 Trăim într-o lume aflată în schimbare, în care cantitatea de informaţ...

LEGEA EDUCAŢIEI NAŢIONALE 1/20…

Cap. II- Secţiunea I: Art. 23: (1) Sistemul naţional de învăţământ preuniv...

De ce clasa pregatitoare?

 Raţiunea acestei măsuri e simplă: socializarea mai timpurie într-un mediu ...

În clasa pregătitoare copilul …

   Pe parcursul clasei pregătitoare, copilul NU VA DA NICIUN TEST DE EVALU...