Tinte strategice
- Categorie: Cine suntem?
- Ultima actualizare: Marți, 17 Noiembrie 2015 11:29
- Accesări: 4584
Ţ1. Asigurarea calităţii actului educaţional
Ţ2. Formarea continuă a cadrelor didactice în perspectiva unui învăţământ centrat pe competenţe
Ţ3. Realizarea de programe educaţionale specifice nevoii de formare a elevilor
Ţ4. Crearea unui climat de siguranţă fizică şi libertate de gândire şi exprimare
Ţ5. Dezvoltarea de proiecte/parteneriate educaţionale (locale, judeţene, interjudeţene, naţionale, europene)
Ţ6. Redimensionarea relaţiei şcoală-familie-comunitate
Ţ1. Asigurarea calităţii actului educaţional prin:
1.Creșterea capacității şcolii, in contextul descentralizarii, de a crea un cadru propice dezvoltarii de instrumentelor de planificare si de asigurare a calitatii, precum si strategii locale pentru imbunatatirea standardelor educationale.
2.Participarea echipei manageriale, a cadrelor didactice la cursuri de management educaţional;
3. Antrenarea elevilor capabili de performanţă în vederea participării lor la concursuri şi olimpiade şcolare;
4. Crearea unui curriculum la decizia şcolii (CDŞ) în concordanţă cu resursele umane şi materiale din şcoală;
5. Utilizarea laboratorului, a echipamentelor TIC disponibile.
Ţ2. Formarea continuă a cadrelor didactice în perspectiva învăţământului centrat pe competenţe, prin:
1.Participarea cadrelor didactice la cursurile de perfecţionare organizate de I.S.J. şi C.C.D.;
2. Participarea cadrelor didactice la consfatuiri, cercuri pedagogice, şedinţele comisiilor metodice, alte forme.
3. Diversificarea ofertei CDŞ-ului;
4. Consultarea elevilor si a părinţilor pentru stabilirea disciplinelor opţionale.
Ţ3. Realizarea de programe educaţionale specifice nevoii de formare a elevilor prin:
1. Antrenarea şi participarea elevilor la activităţi curriculare şi extracurriculare care să-i formeze ca viitori cetăţeni într-o lume a cunoaşterii;
2. Realizarea unui demers educational care să asigure şanse egale elevilor cu nevoi speciale .
Ţ4. Crearea unui climat de siguranţă fizică şi libertate de gândire şi exprimare, prin:
1. Încheierea unui contract cu o firmă specializată în asigurarea securităţii elevilor .
2.Realizarea parteneriatelor cu diferite instituţii, cu Poliţia .
3. Libertatea alegerii apartenenţei la culte religioase în conformitate cu tradiţia familiei;
4. Realizarea și updatarea paginii web a şcolii, a unor reviste ale cadrelor didactice şi elevilor, a unor site-uri de colaborare on-line.
Ţ5. Dezvoltarea de proiecte/parteneriate educationale (locale, judeţene, interjudeţene, naţionale, europene)prin:
1. Participarea la cursuri de formare pentru elaborarea de proiecte;
2. Formarea unor echipe pentru întocmirea proiectelor de parteneriat educational;
3. Cultivarea în rândul elevilor a nevoii de educaţie permanentă;
Ţ6. Redimensionarea relaţiei şcoală-familie-comunitate prin:
1. Realizarea unui parteneriat cu părinţii elevilor, la nivelul şcolii;
2. Lectorate cu părintii pe diferite teme;
3. Identificarea şi stabilirea în cadrul şedinţelor cu părinţii a adevăratelor probleme cu care ei se confruntă în educarea propriului copil;
4. Susţinerea unor dezbateri care au ca scop principal rezolvarea acestor probleme;
5. Implicarea părinţilor, a membrilor comunităţii locale în organizarea şi desfăşurarea unor activităţi educative diverse.